Friday, March 29, 2024
Home Page Testimonies About Us Supporting Us Photos Videos Newsletters english Upcoming projects Contact Us

Hosea Ministry International

Uutiskirje
21.01.2019

img21jan2019news.jpg
UUTISKIRJE

Tammikuu

2019


UUTISKIRJE TAMMIKUUSSA 2019

Siunattua alkanutta vuotta 2019!

Hosea-kirkkojen vuodenvaihde vietettiin samalla tavalla kuin ennenkin: eri seurakunnissamme pidettiin perhejuhla, jossa kokoonnuimme yhdessä Jumalan Sanan ääreen ja aterioimaan. Pastori Billy Sablayanin seurakunnasta keräsi koulukkaiden vanhempia kuulemaan Jumalan Sanaa, ja koulusali täyttyi lasten vanhemmista ja omaisista. Nuorten ryhmä myös kiersi pastori Billyn johdolla bambumajasta toiseen rukoilemassa asukkaiden puolesta. Sairaita on paljon. Köyhillä ei ole mahdollisuutta lääkärin tai lääkkeisiin. On kuitenkin yksi ylilääkäri, joka on maksuton ja tehokas parantamaan, Jeesus Kristus. Parantumisen jälkeen on helppo todistaa, ja näin ihmiset tulevat perhekunnittain uskoon. Tämä koskettaa myös naapureita, sillä rukous kerää uteliaita mökkien ulkopuolelle ihmettelemään, mitä tapahtuu.

imgjan2019imgya.jpg              imgjan2019imgyb.jpg

Tyttö parantui kuolettavasta taudista       Annoimme perheelle ruuat jouluksi

Pastori Billy Sablayanista on usein kiertänyt lähialueita majasta majaan. Hän on opettanut seurakuntalaisia rukoilemaan sairasten puolesta, ja vapaaehtoiset kulkevat hänen kanssaan. Tulokset ovat olleet huimaavia. Monenlaiset sairaat ovat parantuneet rukouksen kautta.

Olemme kokeneet monenlaisia parantumisihmeitä. Ehkä mieleenpainuvin on entisen Hosea-oppilaamme parantuminen halvaantumisesta. Tyttö tuli 7-vuotiaana Hosean Montalban kouluumme valtion koulusta, jossa häntä oli kiusattu. Perhe asui kaukaisessa kylässä, ja äiti kantoi tytön kouluumme päivittäin. Tytöllä oli kaunis lauluääni, joten hän sai aina juhlissa soolo-osat. Nostimme hänet korkealle jakkaralle istumaan, näin hän oli samalla tasolla kuin toiset. Rukoilin Jumalan ihmettä tapahtuvaksi, samoin monet muutkin, mutta mitään ei tapahtunut. Tyttö palasi oppivuoden päätyttyä omaan kyläänsä. Kului kaksi vuotta, enkä kuullut tytöstä mitään, kunnes vuoden lopulla sain uutisen. Tämä pikku koulukas oli eräänä päivänä vain noussut kävelemään kyläläisten ihmeeksi! Paikkakunnalla käynyt Hosea-ryhmä kertoi, että tytön jalat ovat vielä vähän vinot, eihän siellä ole mahdollisuutta fysioterapiaan, mutta näillä jaloillaan hän nyt pärjää. Kunnia ainakin meni Kristukselle! Tapaus on vastaava kuin halvaantuneen Nicon, jonka Jumala paransi vuonna 2006. Nicolle sain järjestetyksi seurakuntalaisen, joka kävi hieromassa pojan jalkoja parantumisen jälkeen, koska käytön puutteessa lihakset olivat surkastuneita. Tänä päivänä Nico on jo nuori teini, joka harrastaa koripallon peluuta.

imgjan2019imgzh.jpg  imgjan2019imgzw.jpg

Sairaat todistavat parantumisensa                               Halvauksesta parantunut mies ja teami                                 

Vuoden vaihteessa parantui myös köyhän perheen isä. Hän oli maannut jo kaksi kuukautta liikkumattomana. Vaimo oli hyljännyt miehensä ja jättänyt heidän seitsemän lastaan liikuntakyvyttömän isän hoitoon. Lapset syöttivät isäänsä, jos ruokaa oli, yleensä sitä ei ollut. Tänä päivänä mies kävelee, lihakset ovat vahvistuneet, ja perhe on liittynyt Hosea-kirkkoomme, jossa on paljon parantumisen kautta uskoon tulleita. Olemme tunnettuja seurakuntana, jossa Jumala parantaa, siksi sairaat tulevat pyytämään apua erilaisiin vaivoihinsa. Joulukuussa seurakuntaan tuli nainen, han pyysi rukousta tyttönsä puolesta, joka sairastui Black measlesiin, lapsille hyvin kohtalokkaaseen, kuolemaan johtavaan tautiin. Taudin toinen nimi on Rocky Mountain -tauti, ja se on punkin aiheuttama. Lääkäri ei antanut tytölle toivoa parantumisesta. Mamburaon kirkkomme alkoi rukoilla ihmettä Jumalalta, ja Herra kuuli. Tyttö parani heti. Parantumisen jälkeen seurakunta keräsi keskuudestaan ruokatarvikkeet ja vitamiineja. Äiti itki saadessaan ruokapakkaukset. Hän kertoi, että tämä oli ensimmäinen kerta, kun heillä oli jouluna ruokaa. Tällä slummissa asuvalla yksinhuoltajaäidillä on monia lapsia.

Nuoren Norjalaisen Hosea-evankelistan Nathanin lähetämme Papua-Uudelle-Guinealle kuukaudeksi. Matka järjestyi kesäkuuksi. Hosealla on kouluja ja seurakuntia Papuallakin. Siellä Hosea-kouluja on myös alakouluikäisille, ja kaiken kaikkiaan Papualla on paljon nuorta väkeä, joka tarvitsee sanomaa Kristuksesta. Vaikka tunnen itseni ikinuoreksi, on parempi lähettää hommaan sellainen, joka ihan oikeasti on parikymppinen ja näyttääkin siltä!

imgjan2019imgzm.jpg       imgjan2019imgzj.jpg   

Halvaantunut tyttö parantui                             Pt. Billy ja parantunut nainen

Olemme myös saaneet pääkirkkoomme Nathanin vankilakierroksen satoa. Vankilasiirtokunnasta vapautettiin kaksi rikollista, jotka viime vuonna tulivat siellä uskoon. Nämä kaksi olivat johtavia rikollisia vankilan sisäisessä hierarkiassa, siksi heidän uskoontulonsa oli merkittävä. He tekivät selkeän parannuksen ja alkoivat palavasti julistaa vankilassa Kristuksesta. Tällainen aito muutos sai muutkin vakuuttuneeksi Jumalan todellisuudesta. Olin yllättynyt kuultuani, että heidät vapautetaan vankilasta. Nyt he liittyivät Mamburaon Hosea-kirkkoon ja innokkaasti kiertävät evankelioimassa ympäristöä. Miesten sisko on yksi opettajistamme, joka oli rukoillut veljiensä pelastumista ja se tapahtui. Älä luovu rukouksesta, vaikka tuloksia ei heti näkyisi. Vaikka vastaus viipyy, se tulee Jumalan ajoituksella.

Tässä on vain murto osa siitä, mitä Jumala saarella tekee. Herra tekee ja tulee tekemään parantumisihmeitä myös Suomessa. Odotan innolla Suomen kesä-heinäkuun kierrosta. Rukoillaan tälle vuodelle muutosta, jossa Herra ravistelee epäuskon ja uskonnollisuuden pölykerrokset pois maastamme ja kääntää sen kohtalon.

Kiitos kaikille lahjoittajille ja esirukoilijoille! Ilman teitä ei työ menisi eteenpäin.

 

Siunauksin, Anne

 

anne-sign.jpg

Lääkintämissiossa hoideltiin 450 potilasta. Vuokrasimme paikallisen linja-auton

kuljettamaan Gamotin mangya-heimolaisia Bulalacaon heimokirkkoomme, jossa

missio pidettiin, sillä monet lapset ja vanhukset olivat liian heikossa kunnossa

tehdäkseen matkaa jalan. Juuri nyt on flunssa-aika, ja monilla heimolaisilla on myös vikaa keuhkoissa. He asuvat vuorilla risumajoissaan, joissa on kylmää tällä hetkellä. Lisäksi heikko ravinto alentaa immuniteettia, joten kokonainen sairauksien kirjo oli meitä vastassa. Olen todella kiitollinen lääkärille ja hammaslääkärille. He raivasivat kiireiseen aikatauluunsa tilaa varta vasten Hosean lääkintämission tähden.

 

©2009-2024 Hosea Ministry International Ltd