Thursday, March 28, 2024
Home Page Testimonies About Us Supporting Us Photos Videos Newsletters english Upcoming projects Contact Us

Hosea Ministry International

Uutiskirje
30.04.2018

img30apr2018news.jpg
UUTISKIRJE

HUHTIKUU

2018


UUTISKIRJE HUHTIKUUSSA 2018

UUTISKIRJE HUHTIKUUSSA 2018

Hei, ystävät!

Tervehdys Filippiinien työkentältä - Tongaa ja Papua-Uutta-Guineaa mitenkään unohtamatta!

Mistä voisinkaan aloittaa, niin paljon on ehtinyt tapahtua maalis-huhtikuussa! Kiitos siitä kuuluu Hosean nuorelle evankelistalle Nathanille, joka tuntuu ehtivän hetkessä kaikkialle.Tässä alkaa tuntea itsensä jo museotavaraksi, kun ei ehdi nuorten perässä juosta niin vikkelästi.

apr2018w1a.jpg
Kastettavia nuorten leirillä

Meillä jatkuu herätys Filippiineillä. Se on levinnyt nuorista uskoontulijoista ketjureaktiona vähän vanhempiin. Jumalan suosio on levännyt Hosean päällä kaikella tavalla evankeliumin julistuksessa. Ensin avasi radioasema ovensa, joten aloitimme lähetykset. Nathan sai luvan julistaa Kristuksesta, ja näin Sana levisi laajalle kuulijakunnalle. Samalla tuli tilaisuus kertoa Mamburaossa pidettävästä massakokouksesta. Uskossa poika vuokrasi isomman hallin ja jakoi nuorten kanssa 10 000 lentolehtistä ja painatti 5000 esitettä siitä, mitä tehdä uskoontulon jälkeen. Nuorten tiimi teki ahkerasti kaduilla työtä kiertäen talosta taloon, ja suuri halli täyttyi ääriään myöten. Sadat pelastuivat ja saivat kokea parantumisen ihmeen. Nathan sai jälleen kerran rukoilla myös kaupungin virkailijoiden puolesta aina poliisivoimia myöten. Kaupunginjohtaja uskoo siunattujen virkailijoiden tuovan siunauksen koko alueelle.

Vankilat myös avautuivat evankeliumille. Mindoro on vankilasaari, jonne kuljetetaan vankeja ympäri Filippiinien. Vangit ovat nuoria miehiä ja tuomiot pitkiä ja rankkoja. Myös monet vangit ovat saaneet kokea pelastuksen. Nathan antoi ruokaakin vangeille, sillä vankilassa ruokana on yleensä ainoastaan kuppi riisiä päivässä.

apr2018pt1a.jpg apr2018at1b.jpg
Rukous sairaitten puolesta
Heimo lapsia

 Hosea on tavoittanut myös uusia mangya-heimoja evankeliumille. Suurin paikalle vaeltaneista heimoista ei koskaan ollut kuullut Kristuksesta. Monia satoja pelastui jokaisessa tilaisuudessa. Heimot vaelsivat paikalle useiden tuntien kävelymatkojen päästä. Koulut ja lukiot ovat myös avautuneet meille. Se varsinaisesti alkoi viime vuonna Sablayanin kaupungin lukiosta, jossa Nathan saarnasi nuorille. Paikalla oli 2400 nuorta, jotka jättivät elämänsä Kristukselle. Koulun johtaja kertoi muutosten olleen niin merkittäviä, että hän aikoo avata muutkin saaren koulut evankeliumille. Hänestä on tulossa Occidental Mindoron lukioiden johtaja, joten hän saa päättää asiasta. Olemme pitäneet myös nuorten leirejä. Itakokouksiin osallistuneista nuorista monet olivat ensikertalaisia, ja sieluja pelastui joka kokouksessa ja kastetilaisuuksia oli pidettävä yömyöhään saakka. Tässä oli vain osa tapahtumista.

apr2018m1agz.jpg
Lady parantui lapsettomuudesta

Liikuttavaa oli, kun pikkuinen kolmivuotias kokouksessa juoksi Nathanin luokse ja huusi: ”Pappa Jeesus!” Poika on orpo ja ratkaisi lapsen nerokkaalla tavalla isäongelman: otan tuon isäksi! Nathan on hyvä miehen malli sekä pienille että nuorille. Nyt meillä on siis koululla yksi ”Jeesus pappa”, ja lasten minulle antama nimitys on ” mummo äiti”. Kannan tätä nimeä, hmmm, kunnialla!

Evankeliumin sanoma on koskettanut ihmisiä aina kuvernööristä slummiasukkaisiin ja vankeihin. Tämä on siunaus ja suosio Herralta.

imapr2018bu1a.jpg imapr2018bu1b.jpg imapr2018bu1c.jpg
Rakennus etenee Käytävä Huone

Hotellin / opiston rakentaminen on nyt väliaikaisesti jumittunut varojen puutteeseen. Oli pakko laittaa 13 miestä pois työstä, vaikka ei olisi kovin paljon enää puuttunut, että huoneet olisivat olleet käyttökunnossa. Hupaisinta on, että huoneet on jo etukäteen varattu, vaikka meillä ei ole vielä antaa huoneita! Tosin Herran suosio on ollut tässäkin hankeessa: Dubaista kotoisin oleva lady, joka on sisustusarkkitehti, suunnitteli designin lahjana. Budjetointimme on ollut kohdallaan, mutta kun kaikkialla nyt rakennetaan presidentti Duterten poistettua korruption, se sai aikaan äkillisen tarvikkeiden hinnan nousun. Rakennusluvat saa nyt viikossa, siinä missä se ennen kesti 1-2 vuotta ja usein joutui maksamaan lahjusrahaa eri virkailijoille luvan saannista. Nyt ei kukaan enää uskalla ottaa pimeätä rahaa vastaan, siitä kun voi katketa kaula. Joten rukousta tarvitaan, että lahjoituskanava avautuisi työn loppuun saattamiseksi. On täydellinen ihme, että olemme jo näin pitkällä.

apr2018m1a.jpg apr2018m1b.jpg
Luokat on maalattu Uusien tilojen remontti

Tonga-saaren koulumme on myös menestynyt, ja koulun kasvun johdosta olemme saaneet käyttöömme viereisen rakennuksen. Sinne on ahkeroitu remonttia vapaaehtoisvoimin, ja tilat ovat nyt koulukkaiden käytössä. Kiitos, Dorothy ja tiimi, ahkeruudesta!

apr2018a1e.jpg
Tonga koulukas

Siunausta kaikille esirukoilijoille ja työn ystäville,

Anne

anne-sign.jpg

 

Lääkintämissiossa hoideltiin 450 potilasta. Vuokrasimme paikallisen linja-auton

kuljettamaan Gamotin mangya-heimolaisia Bulalacaon heimokirkkoomme, jossa

missio pidettiin, sillä monet lapset ja vanhukset olivat liian heikossa kunnossa

tehdäkseen matkaa jalan. Juuri nyt on flunssa-aika, ja monilla heimolaisilla on myös vikaa keuhkoissa. He asuvat vuorilla risumajoissaan, joissa on kylmää tällä hetkellä. Lisäksi heikko ravinto alentaa immuniteettia, joten kokonainen sairauksien kirjo oli meitä vastassa. Olen todella kiitollinen lääkärille ja hammaslääkärille. He raivasivat kiireiseen aikatauluunsa tilaa varta vasten Hosean lääkintämission tähden.

 

©2009-2024 Hosea Ministry International Ltd